Заседание Ученого совета факультета состоится 28 октября 2020 года в 11.00 в дистанционном формате

Уважаемые родители и будущие слушатели подготовительных курсов ФГУ! Записаться на курсы можно онлайн, по электронной почте или по телефону

Вниманию будущих абитуриентов! Продолжается набор на подготовительные курсы ФГУ

Опубликован список межфакультетских курсов (МФК), которые преподаватели ФГУ прочитают в осеннем семестре 2020-2021 учебного года

КОНТАКТЫ

Главный редактор
Никонов Вячеслав Алексеевич
доктор исторических наук, декан

Зам. главного редактора
Петрунин Юрий Юрьевич
доктор философских наук, профессор

Редактор
Логунова Людмила Борисовна
кандидат философских наук, доцент

Ответственный секретарь
Сухарева Мария Алексеевна

Технический редактор
Торни Елизовета Самировна

Адрес
119991, Москва, МГУ, Шуваловский учебный корпус, Ломоносовский проспект, д. 27, корпус 4, каб. А-701.

Тел.: +7 (495) 930-85-71

E-mail: Vestnik@spa.msu.ru














Аннотации статей

Isaeva A.E., Petrunin Yu.Yu., Purlik V.M. Critical Understanding of Conceptual Approaches to Business Model Analysis

The article reveals the reasons for the increasing interest of researchers in business models. The article notes a certain coincidence in the approaches to the analysis of business models. The article shows that business model-transforming innovations are a more important source of competitive advantage in comparison with product innovations. The article summarizes the most used approaches to the analysis of business models and reveals their General drawback. The authors of the article identified two groups of criteria that must be taken into account for the correct identification of strategic business units and development of their own strategy for each of them. The paper proves that the starting point in the formation of a business model is the choice of a competitive strategy and reveals the relationship between the business strategy and the business model. The article reveals various approaches to the development of competitive strategies, a significant part of which is undervalued in the science and practice of business. The authors focus on the importance of taking into account critical (key) success factors when forming a business model.

Keywords: business model, competitive strategy (business strategy), strategic business unit (SBE), competitive advantage, basic competition strategies, critical (key) success factors.

30.04.2020

© ФГУ МГУ 2020
119992, Москва, Ломоносовский проспект, д. 27, корпус 4; Тел.:+7(495) 939-53-38